Actie: Kickstart het najaar in!

Actie: Kickstart het najaar in! 

Heb jij al plannen voor de tweede helft van het jaar? Vind je het lastig om na de zomer de draad van je bedrijf weer op te pakken? Wil je je goed voorbereiden voor de drukke wintermaanden? 

Ik organiseer in augustus en september een aantal strategiesessies om je najaar een kickstart te geven. 

Sessie

WAT WE GAAN DOEN: 

1 Brainstormen 
Tijdens de visuele strategiesessie gaan we aan de slag met marketing uitingen voor jouw bedrijf. Afhankelijk van het project bespreken we de merkessentie, markt, doelgroep en (huis)stijl. Ik vraag je de hemd van het lijf over je bedrijf en natuurlijk komen de visuele aspecten zoals kleur en uitstraling aan bod. 

2 Concreet idee uitwerken 
Nadat we de basis voor je visuele strategie hebben gelegd werken we een of meerdere ideeën uit naar haalbare marketingacties voor het najaar. 


Sessie

HET RESULTAAT: 

Handig lookbook 
Je ontvangt een brandlookbook met daarin mijn visuele vertaling van de sessie. De kern van je bedrijf is in beeld weergegeven en dient als basis voor toekomstige uitingen. In èèn oogopslag zie je waar jou bedrijf voor staat en waar je naar toe wilt.

Stappenplan uitwerking idee
Tijdens de brainstorm hebben we ideeën uitgewerkt. Hiermee kan je aan de slag. Waar nodig kan ik helpen met realiseren van sommige ideeën. Denk aan de vormgeving van een marketingactie of ik doe suggesties hoe je zelf aan de slag kan. 

VOOR WIE IS DE SESSIE: 

De sessie is geschikt voor bedrijven die hun merk willen neerzetten, een nieuw idee willen uitwerken of richting willen geven aan een concreet product. Bijvoorbeeld een website, logo of kerstcampagne. 

Deze mensen gingen je voor: 

"José heeft mijn bedrijfslogo vormgegeven op basis van een visuele strategie. Bij zo'n sessie stelt José hele treffende vragen en ik kon naast het gebruik van woorden, ook via materialen en kleuren antwoorden. Ik denk dat deze visuele strategie er aan heeft bijgedragen dat zij bij het ontwerpproces een beter beeld had van mijn wensen. Maar ook heb ik zelf heb een beter beeld kunnen vormen van mijn eigen bedrijf. Ik zou deze visuele strategie zeker aanraden voor toekomstige klanten die een logo willen laten ontwerpen.”

Bruidsfotograaf Annelies Mol - www.anneliesmol.nl 

.

"Na een gesprek met een potentiële klant is het mooi als je als ondernemer een offerte mag schrijven. Mijn offertes waren vaak niet meer dan een zakelijke opsomming van afspraken, planning en kosten. Ik wilde graag meer van mezelf als ondernemer laten zien, ook in mijn offertes. Met José ging ik daarover in gesprek en er volgde een creatieve sessie waarin ze me aan het denken zette over wat ik dan precies wil laten zien. Het resultaat is een offertesjabloon, waarin ik eenvoudig de zakelijke afspraken op een rijtje kan zetten, maar waarin ik vooral laat zien wie ik ben, wat ik doe en waarom ik doe wat ik doe. Mijn woorden worden versterkt door de beelden en het ontwerp van José. Mijn offerte is nu meer dan een offerte. Het is het verhaal van Ten Kate Communicatie"

Communicatieadviseur Trea Ten Kate  - www.tenkatecommunicatie.nl 

.

"Je enthousiasme, initiatieven en inzet zijn erg aanstekelijk. Je hebt mij onlangs volledig verrast met een sessie inclusief moodboard & ideeën voor acties. Dit waardeer ik heel erg en vind het erg leuk hoe je met mij meedenkt om AutoLeaseCenter een onderscheidend karakter in de markt te geven. De eerste reacties op de kerstcampagne heb ik al ontvangen, de campagne slaat aan!"

Eigenaar Autoleasecenter Ron molendijk - Autoleasecenter.nl

JA LIJKT ME GAAF! 

Heb je een concreet idee wat je met mij zou willen uitwerken? Of wil je brainstormen over de mogelijkheden? Ter voorbereiding kun je alvast deze tips doorlezen. 

Samen aan de slag? Yes! Super leuk, neem dan snel contact op, dan prikken we een datum. 

José


12 juni 2018 | José Boekema


Over José Boekema

Ik ben José, ondernemer, illustratief ontwerper en verrukt over illustraties en een goed ontwerp dat inspireert, verbindt en jouw verhaal vertelt. Graag neem ik je mee in een creatief proces: van visueel plan tot de realisatie. Het resultaat? Een eigen stijl die jouw product, dienst of boodschap in de spotlight zet. Laten we beginnen.